sreda, 20. april 2011

Bizarno razkrivanje naročnikov obstrukcij: Kangler proti Rotovniku

Današnji odgovor župana Franca Kanglerja na Rotovnikovo obrambno pismo v Večeru je bizaren v svojem naklepu: za namen ima nič manj kot razkriti, kdo so naročniki obstrukcij projekta EPK in vse naprtiti (med drugim?) Rotovniku. Evidenca je sapo jemajoča: kabinet župana je trudoma na plano privlekel Rotovnikovo privatno pisanje iz leta 2007, domnevno zanj obremenjujoče. Kako in zakaj naj bi dokazovalo temačne sile zarote, je iz vsebine povsem nemogoče ugotoviti. No, ampak važen je manever...
Odgovor župana Franca Kanglerja na pismo gospoda Mitje Rotovnika v Večeru
Naročniki obstrukcij si želijo drugačen EPK (3)
Moram priznati, da me je zbodlo pismo spoštovanega gospoda Mitje Rotovnika, ki je bilo objavljeno v soboto, 16. aprila 2011, v časniku Večer in v katerem je bilo omenjeno tudi moje ime. V zadnjem času sem kot župan drugega največjega mesta presenečen, da se nekateri poklicani ali nepoklicani iz Ljubljane zelo trudijo in ukvarjajo z Evropsko prestolnico kulture. Predvsem se trudijo, da bi naredili vse, da tega projekta ne bi izpeljali. Nekateri ne morejo preboleti bolečine, ki je prisotna tudi v kulturi – da je bilo mesto Maribor izbrano za Evropsko prestolnico kulture. To bolečino kažejo tudi skozi pisma s takšno ali drugačno vsebino. Zato sem se odločil, da v celoti objavim pismo (v prilogi), ki mi ga je 14. maja 2007 poslal gospod Rotovnik, pri tem pa je uporabil dopisni papir Cankarjevega doma, katerega je direktor.
Spoštovani občani, sami presodite, kje je bolečina – v Mariboru ali v Ljubljani, v posameznikih, ki imajo takšne ali drugačne poglede na mariborsko kulturo in kulturne ustvarjalce.
Z vsem spoštovanjem in željo, da izpeljemo mariborsko Evropsko prestolnico kulture na način, ki je evropsko primerljiv, s spoštovanjem do vsakega posameznika in slehernega državljana.
Franc KANGLER
Župan Mestne občine Maribor

*****
Spoštovani gospod
Franc Kangler
župan
Reciva, da počiva razlog mojega oglašanja v dejstvu, da mi kot potomcu mariborske matere in družine, ki je živela na Brezju, ni vseeno, kako se razvija kultura v Mariboru – čeprav delam v Ljubljani. Najprej vesela plat oglašanja: moj prijatelj in sodelavec, gospod Vlado Rukavina mi ves vznesen pripoveduje, da je (za razliko od gospoda Soviča) v vas našel za kulturo, Lent in Narodni dom, razumevajočega župana. To je danes izjavil tudi za ljubljanski Dnevnik, kar me zelo veseli, ker dam zelo veliko na njegovo besedo.
Me je pa popolnoma razočaral »pomp«, ki ste ga naredili okrog gospoda Pandurja in ki ga je Tomaž s pomočjo Večera in drugega tiska še kako izkoristil za svojo samopromocijo in neupravičeno pranje lastnega umazanega perila izpred desetih let. Tega vam kot županu ni bilo treba, saj ste naredili mnogo več škode, kot koristi. Predvsem si vsega tega ni zaslužil SNG Maribor, ki ga je gospod Pandur, s pomočjo nemočnega Pajnika, s svojo bolesno megalomanskostjo, finančno iztiril skorajda za deset let. V poslovnem smislu je bilo za SNG res zelo hudo, nič manj za zaposlene, ki so imeli zaradi sanj gospoda Pandurja nekaj čas celo manjše plače.
Soglašal sem s tem, da so sodni mlini gospoda Pandurja nehrupno sublimirali, ker so s tem koristili predvsem stvari kulture. Toda misliti, da gospod Pandur finančno ni usodno potopil SNG, je popolna zmota.
Sicer pa, prepričajte se sami, povabite na klepet tiste, ki so 10 let reševali finance SNG. Recimo gospoda Roškerja in še koga pred njim. Vaša »vrnitev« Pandurja, ki je bila medijsko sijajno podprta, je bil popolen strel v prazno. Odmevi v resnih kulturno-umetniških krogih so negativni ali pa vsaj zelo, zelo zadržani. Že zato, ker je tudi predstava o Tesli umetniški strel v prazno. Saj ni nič narobe, da je gospod Pandur gostoval z njo tudi v Mariboru. Narobe je, kako ste to predstavo in režiserjevo »vrnitev« plasirali vi osebno in kako ste vse skupaj izrabili tudi za svojo osebno promocijo. Z ozirom na vašo dobro voljo glede kulture, bi se moj nasvet glasil – ne počnite takih stvari.
Ljudje vas opazujejo: ni čudno, da se je v Večeru upravičeno oglasil razočarani doktor in da je eden najbolj pronicljivih mariborskih intelektualcev, gospod Rak, danes v Delu objavil uničujočo kritiko predstave, med vrsticami pa tudi vaš nepotrebni »pomp« okoli nje.
Vzemite to, za vas morda neprijetno pisanje, dobronamerno, ker tudi jaz verujem v vas. Ne solirajte, delajte modro, skozi vaše kulturnike in sijajne mariborske javne zavode.
Morda se srečava na Lentu!
Lep pozdrav,

Ni komentarjev:

Objavite komentar